Zomersjaal

Hoi, leuk dat je weer even komt kijken....

Ik had in een eerder berichtje al aangekondigd dat ik met een nieuw haakprojectje begonnen was......tadaaaa....hij is af! De zomersjaal.
Gehaakt met een patroon afkomstig uit het boek 'Puur haken' van Maaike van Koert.
Ik heb de sjaal gehaakt van gemêleerd katoen en voor de rand heb ik één kleur gebruikt, mooi zacht wit. Het is mijn eerste sjaal/omslagdoek en ik heb weer zo veel plezier van het haken gehad dat ik het volgende alweer klaar heb liggen......I love it!!

 
Beetje onwennig startte ik met de waaiersteek....de eerste rij is altijd even inkomen maar toen ik de slag te pakken had....tja....


 

En ineens was ik al aan de rand gekomen....wat ging het snel...en gemakkelijk!

 
Hier zie je even een close-up van het gehele randje.
 
In de uitleg werd geadviseerd om het haakwerk te 'blocken'...even op Internet nagezocht wat dat moest zijn...... Nou, niet zo moeilijk. Het is de bedoeling dat je je haakwerk opspant met spelden, nat spuiten, nachtje laten drogen, klaar.
Ik heb hiervoor mijn Yogamatje gebruikt.

En hier dan het uiteindelijke resultaat. Wát ben ik super trots op mezelf, het is zo leuk om te maken.

Ik wens je nog een fijn weekend en graag tot een volgende keer,
groetjes,
Sylvia

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten