Krukje 1

Hoi, leuk dat je hier weer bent!

Hier een creatief haakberichtje! 
Enige tijd geleden ontdekte Mirjam een leuk omgehaakt krukje via een collega van haar op Internet. Of ik 'm leuk vond....tja, écht wel! Ik kan dat vast wel maken. Op naar de Action om het krukje te kopen, gelukkig....nog twee krukjes! Nu nog het juiste wol kiezen en Mirjam gaf haar voorkeur aan een grof gehaakt exemplaar dus werd het Hoooked Ribbon XL. Met haaknaald 10 ging het vlot en voor ik het wist was hij al af!! Zie hier het resultaat:





Je haakt in het rond en je meerdert elke ronde. Daarnaast maak je een reliëfstokje en zo komt het dubbele stokje 'erop' te liggen.

Bij de juiste maat voor de ronding stop je met het meerderen en haak je verder zodat je haakwerk 'recht' naar beneden gaat lopen.


 
 Eenmaal onderaan gekomen ga je minderen, zo 'klapt' je haakwerk naar binnen en ontstaat er een model als hoesje. Aan de onderkant heb ik de draden kruislings gespannen, zo blijft het haakwerk mooi zitten.

Mocht je, net als ik, enthousiast geworden zijn en wil je dit ook maken? Kijk dan voor het patroon met tutorial op www.jipbyjan.nl en zoek op krukhoesje of poef met ribbel haken.
 
Zoals je kon lezen heb ik twee krukjes gekocht en inmiddels ben ik aan het krukje voor mezelf begonnen met ander type wol: By Claire 2 in de mooie kleur mosgroen. Vorige week ben ik naar Rijswijk geweest, in De Broodfabriek was de brei -en haakbeurs. Hier was heel wat wol te vinden en leuke ideeën opgedaan. Ik ben niet zo thuis met wat je nu met de verschillende wolletjes kan maken maar het was gewoon heel leuk om eens rond te snuffelen tussen al dat moois. Ik werd er blij van!! Natuurlijk heb ik mooie wol gekocht, de donker groene is de kleur waarmee ik het krukje aan het omhaken ben. Van de mooie groen/turquoise katoen ga ik een zomers hemdje haken. Zoals je ziet ben ik nog wel even bezig maar o zo leuk om te doen.

Ik was heerlijk op de fiets geweest, eigenlijk viel de afstand nog wel mee, prima te doen voor een volgende keer.
 
Vandaag met Koningsdag viel het met de kou niet mee, wij hebben vandaag dan ook niet veel ondernomen, wel lekker een tompouce bij de koffie genomen, dat hoort bij een dag als vandaag!


Afbeeldingsresultaat voor tompouce
 Nog een fijne week gewenst en tot een volgende keer maar weer,
creatieve haakgroetjes van mij,
Sylvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten